Текущее время: вторник, 26 ноября 2024, 03:56
Пользователи, которые читают эту тему: 2 гостя
Новая тема Ответить
#501 Ссылка на пост Добавлено:
Цитата:
Tuomas talking about 'The Poet And The Pendulum':
I've composed it when was mentally different, with a lot of hate, a time when there's nothing besides arguments and that's why is a sad story at the same time. What I think is most important to don't let a 14-mins song get boring is to do it very real and interesting, a song that can almost live, and it was a challange but I think it's the best song we've ever done. I can't explain more because I believe you'd understand better if you read the lyrics. Specially with this songs, I'd like the people to read the lyrics while they're listening because they would understand the meaning of all the effects, scorings, emotions etc.

Я и не сомневался в этом!)

Цитата:
Tuomas comments Anette's voice:
In my opinion, Anette's voice is powerful than Tarja but in a different way, Tarja's voice on NW was dramatic, cold and made you to dream, and Anette's voice is more warm, human and real, and it is closest to the album's history.

А вот это удивительно! Surprised Туо противоречит сам себе?
#502 Ссылка на пост Добавлено:
BokhanMax, в смысле противоречит?
#503 Ссылка на пост Добавлено:
И еще немного...

-Anette, I don't know if you were a fan of the band before, but I'm interested in your opinion as a "fan", as a mere listener, about the new record... [Spanish folks, is that right? I can't be sure if this is the question of if they are NOT interested in her opinion as a fan. Even though the "sí" makes me think I got it right.]

Anette: Well, I hadn't listened to NW a lot before but I have listened to the records a lot now. To me, the most important thing is the band mantains that special punto (point? "thing"?) and that aura that involves you completely, just as the first record in 97, but in every new record they've included something new. For instance, in DPP there's the celtic and ethnic touches, as well as an acoustic song like "The Islander"... The record is very eclectic, I think that's its main characteristic, the variety of music and feelings that it contains... there's joy, sadness, annoyance... a bit of everything.

-The fans of the band are expectantes (can't think of a proper translation, sorry. It means they're waiting anxiously. Maybe that could be the word - anxious. ], hoping this will be the best album of the band. To many, the easy and obvious (? "directo") thing to do would be to include "heir-songs" of "Wishmaster", "The Kinslayer", "Bless The Child", "The Beauty And The Beast"... but all of a sudden, they found a single that is almost a lullaby (? "nana") and then a record as varied as DPP?... What have the initial reactions and opinions been, both from the fans and from the papers who have been able to listen to the record?

Tuomas: To most it's been a positive shock. I'm sure the first time they hear it they're like "What's going on here? It's too much to process! It's 75min of information, a lot of material and a lot of songs and there are things going on all the time, a multitude of details, it makes you get up like 100 times, sit down another hundred... It's a big package of songs and I think that maybe the first time it may scare a little and you leave it, but soon te pica el gusanillo [I think I get the meaning. Translating it is another matter. ], you go back to the record and the magic begins... But we'll see, most reactions have been really positive.
#504 Ссылка на пост Добавлено:
BokhanMax, начал тему - раскрывай.
По-моему мнению ни о каком противоречии тут и речи нет...
#505 Ссылка на пост Добавлено:
Цитата:
BokhanMax, в смысле противоречит?

А вот когда он утверждал, что Тарья для для Найтов — это всё? А теперь, мол, "Тарья было круто, но не совсем то, а вот голос Анэтт ближе"... Не понимаю. Confused
#506 Ссылка на пост Добавлено:
Ну, он поменял точку зрения. С кем не бывает.
#507 Ссылка на пост Добавлено:
Цитата:
it is closest to the album's history

BokhanMax, я уверена он имеет в виду новый альбом...
И честно говоря, на данном альбоме я уже тоже не представляю вокал Тарьи. Но и музыка уже не так цепляет. По крайней мере меня.

Цитата:
Tarja's voice on NW was dramatic, cold and made you to dream

Стопудово)) Голос Тарьи заставлял меня мечтать, уносится куда то в далекий сказочный мир, в страну эльфов, рыцарей и принцесс... Мне порой казалось что именно так в средневековье рассказывали легенды... А поскольку я по своей сути неисправимый романтик и мечтатель, то лично для меня он был идеален...
А голос Анетт - да, наверное он по своему хорош, я даже не собираюсь с этим спорить... Просто действительно на вкус и цвет...
#508 Ссылка на пост Добавлено:
эх, други, еще продолжение ))

agree with what you say because to me this is one of the best albums of the band, but you don't fall in love with at the first listen. [is that a proper sentence? lol] Anyway, they say that all the good books and movies are the ones that pull you in little by little. Listen by listen [again, is this it? LOL], but not at first, this record turns out superb, but it's not an easy record.

Tuomas: Yeah, yeah, I completely agree, it's not a record of one listen only [okay, now I KNOW that's wrong. These people are trying to screw me!!!]. I have a saying regarding that and it's that if I get hooked on a record when I first listen to it [goddam it, I turned it around! In your face!!!], it's a really boring record to me, at least at a composer level, so each NW record is my always my little challnge... It's just that to me, these days the world is full of shit, and on a musical level more than ever. It seems now that it's okay for one song or melody to get you hoked, and it's not like that to me, the same has to happen with every song. I tell you it's a challenge but it's something I'm very proud of when it comes to the albums of the band.

Anette: I totally agree with Tuomas. If a record is too easy or catchy (? "pegadizo") from the first minute, something is missing. For instance, "Once" freaked me out; it has that accessible thing at first but then you listen again and there's more and more each time. It happened before "Once", too, but especially since that moment NW music has grown to incredible heights and, each time you listen to the records, it's impossible to feel the same as the first time you heard them, because you keep discoverng something new.

Tuomas, I congratulate you on the excellent orchestrations (very difficult to take to a live show), especially in TPATP. In what way does content or sound define an essential characteristic of the album?

Tuomas: The first thing I have to say is that I think the orchestra is a part of the band, part of the songs themselves. It's not like with Metallica, for example, who had songs and then added some orchestra bits to adorn the original base. No, in NW the orchestration is part of the song itself from the beginning. It's been that way ever since we started, although we never thought we could take those to a live situation of that I could play everything on my keyboard, because I'd need 100 keyboards and 100 interpreters and that's impossible.

Speaking of TPATP, good Lord! (? "enhorabuena") It's one of the best songs in NW history. It's impressive! Tell me about the musical concept. How was it composed and how did you get the inspiration to create this "mini masterpiece".

Tuomas: The song was composed at a time when my mental state was a little different than now, with a lot of hate, when ther was nothing but fights and so it's a sad story in a way. The most important thing was to be sure that a 14min song wouldn't turn out boring, and also to make it very real, interesting to the ears, that could almost live, and that was a challenge and I think it's the best song we've ever made, in my opinion. I can't tell you much more because I think the best thing to do in order to understand it is to read the lyrics. With this song especially, I'd like people to listen to it while reading the lyrics, because that way they'll be able to understand the point in the effects, orchestration, emotions, theatrical parts and everything else a lot better.

What about you, Anette?... I imagine it must've been impressive to you, being introduced to a song of this magnitude. Did it scare you at all?

Anette: Uff, you better believe it! Ahah! It's like several songs inside the same song, and there are a lot of different feelings and emotions expressed in those 14mins, and at the same time [or maybe "sometimes", can't be sure] it's very serious. It's a really beautiful piece of music, and I especially like the last part that is a pasada. [don't know what that means ]
#509 Ссылка на пост Добавлено:
С официального форума:From the NW forum

Цитата:
Many people who somehow have gotten a hold of one or more of the tracks ripped from the Poet And The Pendulum promo-CD and leaked floating in the web, have been complainig about how "weak" they found Anette's voice on the new CD.

Tuomas revealed in the Spanish magazine Rafabasa's interview (linked in the Articles-thread) that after the promos were shipped already, Mikko Karmila at Finnvox took his time and mixed the whole CD one more time. It means that the leaked promo-tracks are not in the final shape as they will appear on the final CD when released in September.

Today webmaster Jarmo said on the Finnish side, that Tuomas had brought him the newly mixed CD last weekend and Jarmo confirmed that guitar tracks were partially redone and the level of Anette's vocals were raised throughout the CD. As he put it, the difference in audibilty of Anette's vocal tracks compared to the promo-CD is quite remarkable.

Those who unjustly have criticized the upcoming CD based on the leaked, often sub-par quality files, the three official short samples and one released untypical ballad, may experience some kind of surprise when they will hear the final product.
#510 Ссылка на пост Добавлено:
Цитата:
из-за Анетт Найтвиш стал похож на Аббу...

Упс, а мне казалось, что это уже старая шутка... ^___^ Кхм, просто уж больно много раз я натыкался на такого вида рассуждения, так что мне показалось, что мой сарказм будет заметен. Прошу прощения.
#511 Ссылка на пост Добавлено:
Rina.Nothing, пардон, не приметил)))
#512 Ссылка на пост Добавлено:
Nia,
Нипанятна. Я так понимаю, что вокал перезаписывать не будут, в любом случае. Так что, его просто "сделают громче"?
#513 Ссылка на пост Добавлено:
Nightmare, перезаписывать врядли, но вот мастеринг сделать качественный это думаю вполне ДА)))
#514 Ссылка на пост Добавлено:
Цитата:
С официального форума:...
А ИМХО это все в основном для того, чтобы те, у кого уже есть столько песен, еще и альбом купили. Типа "он будет другим. вас ждет сюрприз!" Razz
#515 Ссылка на пост Добавлено:
Dead Boy,
Насмешил))) мы его просто, как и треки, скачаем из сетки)
HaCkEr,
Сдается мне действительно что-то не так, раз они решили вокал "доработать", но на концертах эт, конечно, не отзазица...
#516 Ссылка на пост Добавлено:
Nightmare, на концертах звук думаю будет в любом случае достойным)))
p.s.
Оффтоп:
: так уже нормальный альбом послушать охота!!!
#517 Ссылка на пост Добавлено:
Цитата:
А ИМХО это все в основном для того, чтобы те, у кого уже есть столько песен, еще и альбом купили.

Думаю, нормальные фанаты и так купят альбом. По крайней мере, в Европе.
#518 Ссылка на пост Добавлено:
Понятно, что пересведением записи можно поправить какие-то недочеты, но сделать "сюрприз" из этого не получится, так что использовать это как пиар...хм, вряд ли...хотя кто знает. Видимо много было недовольных раз они решились на какие-то поправки за два месяца до выхода альбома Very Happy
#519 Ссылка на пост Добавлено:
Как сказать, как сказать... Вот, припоминаю я альбом "Реки Времен" Кипелова, так это было что-то с чем-то. Я так и не понял, как можно было так запороть песни, чтобы они на лив-записи звучали в нектором роде лучше, чем на студийной. Узнал, что Кипелов собирается переписывать, точнее, пересводить альбом и послушал одну песни из этого будущего пересведенного. Разница огромна. И сейчас я не люблю этот слушать альбом именно потому, что мне не нравится как он сведен.
Так что... сюрприз-не сюрприз, но звучание изменится наверняка. Скажем, сейчас меня не очень устраивает припев TPATP, если они его пересведут, я буду им благодарен. Это место оставляет какое-то странное впечатление: с одной стороны, все слова понятны, с другой стороны, я почти не слышу, как именно поется припев, словно слова просто всплывают у меня в мозгу, лишенные всяческой окраски. Вероятно, это из-за того, что бэк-вокал и оркестровка забивают интонацию основного вокала, так что вместе они сливаются в осмысленный, но несколько невнятный гул.

Кстати, а вы знаете, что еще два сэмпла вытекли в сеть?
Впрочем, интересны они только с информационной точки зрения - один раз послушать для удовлетворения любопытства, не более.

Что касается недовольных... Мне кажется, что они просто решили сделать еще лучше, чем было, и до тех пор, пока альбом не выйдет, они могут успеть слегка переделать его еще пару-тройку раз. Вполне их понимаю, слух "замыливается", кажется, что все в порядке, лишь бы поскорее закончить с этим. А потом, через пару-тройку недель вдруг приходит осознание: что-то какая-то фигня получилась... надо переделывать.
#520 Ссылка на пост Добавлено:
да, но сэмплы короткие и на редкость ужасного качества Very Happy
особенно 7dttw.
For The Heart... еще куда ни шло, но музыка в начале перекореженная какая-то. Не буду пока даже пытаться судить. Very Happy
Форум / Альбомы / Альбом Dark Passion Play
Загрузка...
Быстрый вход: